យុទ្ធសាស្រ្តសមុទ្រខៀវ/ Blue Ocean Strategy


ហេតុអ្វីបានជាក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនទទួលបានជោគជ័យក្នុងការបង្កើតទីផ្សារថ្មីខណៈដែលអ្នកផ្សេងទៀតបរាជ័យ?

ដោយសារតែការទទួលបានព័ត៌មាននិងធនធានទូលំទូលាយសព្វថ្ងៃនេះវាក្លាយជាងាយស្រួលពេកសម្រាប់អាជីវកម្មចូលទៅក្នុងទីផ្សារដែលបានបង្កើតរួចហើយ។ ដោយមានវត្តមាននៃអាជីវកម្មជាច្រើននៅក្នុងឧស្សាហកម្មមួយ ទីផ្សារនោះក្លាយជាឆ្អែតហើយវិធីតែមួយគត់ដើម្បីទទួលបានជោគជ័យគឺចាប់យកចំណែកទីផ្សារបន្ថែមទៀត។
ក្រុមហ៊ុនជាច្រើនអនុវត្តយុទ្ធសាស្រ្តសមុទ្រក្រហម។ ពួកគេស្ថិតនៅក្នុងផ្ទៃទឹកដែលទឹកសមុទ្រកំពុងឬបានប្រែក្លាយជាឈាមដោយសារតែការប្រកួតប្រជែងគ្នាទៅវិញទៅមករវាងក្រុមហ៊ុនច្រើន ក្នុងការដណ្តើមទីផ្សារគ្នា។
យោងតាមអ្នកនិពន្ធលោក Wan Chan Kim និងលោក Renée Mauborgne ប្រសិនបើអ្នកជំនួញមិនផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់ទៅលើការជិះទូកឆ្លងកាត់សមុទ្រក្រហម ប៉ុន្តែបែរជាចូលទៅក្នុងទីផ្សារដែលមិនទាន់ត្រូវគេយកចិត្តទុកដាក់ នោះពួកគេមានឱកាសធំធេងក្នុងការរស់រានមានជីវិតនិងទទួលប្រាក់ចំណេញ។
លោក Wan Chan Kim និងលោក Renée Mauborgne បានធ្វើការសិក្សាអំពីសហគ្រាសចំនួន 108 នៅក្នុង 30 ឧស្សាហកម្មផ្សេងៗគ្នា។ ក្នុងចំណោមសហគ្រាសទាំង 108 នោះមាន 92 ដែលបានប្រើប្រាស់យុទ្ធសាស្រ្តសមុទ្រក្រហមហើយផ្តោតលើការបណ្តេញដៃគូរប្រជែងចេញពីក្នុងទីផ្សារ។ ទោះជាយ៉ាងណាក៏ដោយក្រុមហ៊ុនចំនួន 16 ផ្សេងទៀតដែលនៅសល់បានអនុវត្តយុទ្ធសាស្ត្រសមុត្រខៀវ ហើយបានស្វែងរកទីផ្សាររបស់ខ្លួន និងបានជៀសវាងការប្រកួតប្រជែង។
អ្វីដែលពួកគេបានរកឃើញនោះគឺថានៅក្នុងប្រាក់ចំណេញរួមរបស់ក្រុមហ៊ុនទាំង 108:
អាជីវកម្ម 92 នៅតំបន់ សមុទ្រក្រហម ផលិតបាន 39% នៃប្រាក់ចំណេញសរុប
អាជីវកម្ម 16 ក្រុមហ៊ុន សមុទ្រខៀវ ផលិតបាន 61% នៃប្រាក់ចំណេញសរុប
លទ្ធផលបង្ហាញថាក្រុមហ៊ុនដែលប្រកួតប្រជែងនៅ សមុទ្រខៀវ បានបង្កើតប្រាក់ចំណេញច្រើនជាង។ មិនតែប៉ុណ្ណោះអ្នកនិពន្ធក៏បានរកឃើញថាអាជីវកម្ម សមុទ្រពណ៌ខៀវនេះបានក្លាយជាអ្នកដឹកនាំទីផ្សារនៅក្នុងឧស្សាហកម្មរបស់ពួកគេរៀងៗខ្លួនអស់រយៈពេលប្រហែល 10 ទៅ 15 ឆ្នាំ!
ក្រុមហ៊ុនភាគច្រើនផ្តោតលើការយកឈ្នះលើការប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងទីផ្សារ សមុទ្រក្រហម ។ ទីផ្សារទាំងនេះមានមនុស្សច្រើនហើយក្រុមហ៊ុននានាមិនយូរមិនឆាប់រកឃើញថាទំហំប្រាក់ចំណេញត្រូវបានធ្លាក់ចុះហើយឱកាសនៃការរីកចម្រើនមានកម្រិត។ ផលប៉ះពាល់នៃប្រាក់ចំណេញពិតជាខ្ពស់ខ្លាំងណាស់បើសិនជាក្រុមហ៊ុននានាបានសម្រេចចិត្តអភិវឌ្ឍទីផ្សារថ្មីឬ សមុទ្រខៀវ។
តើធ្វើដូចម្តេចដើម្បីបង្កើត សមុទ្រខៀវ?
សម្រាប់អ្នកនិពន្ធ អាថ៌កំបាំងក្នុងការបង្កើតសមុទ្រពណ៌ខៀវគឺជាយុទ្ធសាស្រ្តមួយដែលមានឈ្មោះថា Value Innovation ។

គោលដៅគឺដើម្បីបង្កើតនិងលើកតម្លៃសម្រាប់អតិថិជនខណៈកាត់បន្ថយចំណាយសម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់អ្នក។ ប៉ុន្តែអ្នកណាជាអតិថិជនរបស់អ្នក?

អ្នកនិពន្ធបានណែនាំថាឲ្យអ្នកផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់នៅលើអតិថិជនមិនមកញឹកញយ ឬអតិថិជននៅតាមទីផ្សារដែលនៅជិតៗគ្នា ជំនួសឱ្យអតិថិជនទៀងទាត់ដែលគ្រប់ក្រុមហ៊ុនកំពុងដណ្តើមគ្នាយក ។
ពួកគេគឺជាអតិថិជនដែលជៀសវាងពីទីផ្សាររបស់អ្នក ឬមិនធ្លាប់ឮអំពីទីផ្សាររបស់អ្នក។ មានឧទាហរណ៍មួយនៅខាងក្រោមនេះពន្យល់ពីរបៀបដែលក្រុមហ៊ុនមួយ, ស្រា Casella, បានអនុវត្តវិធីសាស្រ្តនេះនៅក្នុងអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ។

ប៉ុន្តែ ជាដំបូងតើអ្នកបង្កើតតម្លៃតាមវិធីណា?
អ្វីដែលអ្នកអាចធ្វើបានគឺមើលគំរូអាជីវកម្មធម្មតានៅក្នុងទីផ្សាររបស់អ្នកហើយសួរខ្លួនឯងនូវសំណួរទាំងនេះ:
តើយើងអាចលុបបំបាត់ដំណើរការអ្វីខ្លះបាន?
តើយើងអាចកាត់បន្ថយស្តង់ដារអ្វីខ្លះបាន?
តើយើងអាចលើកកម្ពស់ស្តង់ដារអ្វីខ្លះបាន?

តើស្តង់ដារអ្វី / ដំណើរការអ្វីដែលយើងអាចដាក់បញ្ចូលពីឧស្សាហកម្មដែលនៅស្រដៀងគ្នាដើម្បីបង្កើតបទពិសោធន៍ថ្មី?

ដោយប្រើក្របខ័ណ្ឌ Eliminate-Reduce-Raise-Create (ERRC) នេះអ្នកអាចរៀបចំប្រព័ន្ធអាជីវកម្មជាថ្មី និងទទួលបាននូវតម្លៃដោយបង្កើតបទពិសោធន៍ថ្មីស្រឡាងសម្រាប់អតិថិជនរបស់អ្នកខណៈពេលដែលការចំណាយរបស់អ្នកនៅទាប។

តើក្រុមហ៊ុនស្រា Canella Wines ប្រើក្របខ័ណ្ឌ ERRC ដើម្បីបង្កើតសមុទ្រខៀវរបស់ខ្លួនយ៉ាងដូចម្ដេច?
ជំនួសឱ្យការប្រកួតប្រជែងក្នុងទីផ្សារស្រាល្អ ៗ ដែលបានបង្កើតឡើងរួចហើយ ក្រុមហ៊ុនផលិតស្រាអូស្ត្រាលី Casella Wines បានចាប់ផ្តើមសិក្សានិងស្វែងយល់ពីមូលហេតុដែលក្រុមមនុស្សខ្លះជៀសវាង ស្រាទំពាំងបាយជូរ ហើយទទួលទានតែស្រាបៀរនិងស្រាក្រឡុក ។
ដោយផ្អែកលើការស្រាវជ្រាវរបស់ដែលពួកគេបានធ្វើឡើង ពួកគេបានរកឃើញថាអ្នកផឹកស្រាបៀរនិងស្រាក្រឡុកគិតថាស្រាទំពាំងបាយជូរគឺស្មុគស្មាញ, បង្ហាញពីការប្រកាន់ខ្លួនច្រើន និងវាមិនមានរសជាតិគួរឲ្យចង់ផឹកសោះ។

ដោយទទួលបានការយល់ដឹងដ៏មានអត្ថប្រយោជន៍ទាំងនេះ Casella Wines បានផ្តោតលើភាពមិនសប្បាយចិត្តរបស់ បុគ្គលដែលមិនមែនជាអតិថិជន ហើយសម្រេចចិត្តបង្កើតយីហោថ្មីមួយឈ្មោះ Yellow Tail ដែលបានធ្វើទីផ្សារឲ្យគេស្គាល់ថាវាជាស្រាទំពាំងបាយជូរ ដែលពាំនាំមកនូវភាពសប្បាយរីករាយ មិនស្មុគស្មាញមិនតក់ស្លុតនិងងាយទទួលទាន។

Casella Wines ប្រើ Value Innovation framework ERRC តាមរបៀបនេះ:
ពួកគេបាន លុបបំបាត់ចោល ដំណើរការដែលធ្វើឱ្យរសជាតិស្រាស្មុគស្មាញពេកសម្រាប់អ្នកមិនចេះផឹកស្រាទំពាំងបាយជូរ។ ជាលទ្ធផល ពួកគេអាចបន្ថយចំណាយបានលើធុងស្រានិងថ្លៃផ្ទុក។
ពួកគេបាន កាត់បន្ថយ ជម្រើសស្រា ដែលរក្សាទុកតែពីរប៉ុណ្ណោះគឺ Chardonnay ពណ៌សនិង Shiraz ពណ៌ក្រហម ។ ពួកគេបានផ្តល់ជូនជម្រើសតិចជាងអាជីវកម្មស្រាទំពាំងបាយជូរភាគច្រើន។ ប៉ុន្តែវាពិតជាធ្វើឱ្យដំណើរការជ្រើសរើសស្រាកាន់តែងាយស្រួលនិងមិនគួរឱ្យភ័យខ្លាចចំពោះអ្នកដែលមិនផឹកស្រាទំពាំងបាយជូរ។

ក្រុមហ៊ុននេះបាន បង្កើនស្តង់ដារ នៃការជ្រើសរើសទំពាំងបាយជូររបស់ពួកគេដែលធ្វើឱ្យភាពស្រស់ថ្លានិងការងាយញ៉ាំនៃស្រាមានការកើនឡើងជាខ្លាំង។ វាធ្វើឱ្យអ្នកញ៉ាំមានភាពងាយស្រួលនិងសប្បាយរីករាយក្នុងការញ៉ាំ។

ហើយជាចុងក្រោយពួកគេបាន បង្កើតបទពិសោធថ្មីសម្រាប់អ្នកមិនចេះញ៉ាំនិងមិនចូលចិត្តញ៉ាំ ដោយបញ្ចូលបទដ្ឋានមួយចំនួនពីឧស្សាហកម្មស្រាបៀរ។ ឧទាហរណ៍ពួកគេបានកែសំរួលផ្លាកស្រានិងដកចេញនូវភាសាក្បាច់ក្បូរដែលនិយាយអំពីដំណើរការផលិតស្រាទំពាំងបាយជូរ។ ពួកគេបានដាក់រូបភាពរបស់សត្វកង់ហ្គូរូដែលតំណាងឱ្យប្រភពដើមនៃស្រារបស់ពួកគេ អូស្ត្រាលី និងឈ្មោះក្រុមហ៊ុន។ ផ្លាកយីហោសាមញ្ញនេះបានធ្វើឱ្យស្រាទំពាំងបាយជូរ Casella កាន់តែទទួលបានប្រជាប្រិយភាព  រូបរាងស្រាកាន់តែផ្តល់នូវអារម្មណ៍សប្បាយរីករាយច្រើនជាងមុន និងរសជាតិប្លែកដែលអតិថិជនទាំងនោះចង់សាកល្បង។

No comments